Ozadja

Solskjaer: Za ali proti?

Tine Zupan 2. september 2019 19 Komentiraj
(foto: Getty Images)
Manchester United je sezono začel z le eno zmago na prvih štirih tekmah. Kaj to pomeni za status in dolgoročno usodo trenerja? Je Ole Gunnar Solskjaer prava rešitev za mučno prenovo igralskega kadra?
V današnji rubriki Ozadja se bomo posvetili Manchester Unitedu. Rezultatska realnost pravi, da je trenutno kilometre za Manchester Cityjem in Liverpoolom. V klubu so poleti spet spremenili svojo strategijo in usmeritev. Pa bodo imeli dovolj potrpljenja, da bodo projekt peljali naprej in ga izpeljali?
 
Poleg tega pa je ključno vprašanje: je Ole Gunnar Solskjaer prava oseba za zahtevno in nujno prenovo igralskega kadra? Ali bo njegov status igralske legende kluba srednjeročno premalo za zahtevnost naloge, ki je pred njim in njegovimi sodelavci?
 
Kakšni so razlogi za in proti Solskajerju? Je ali ni prava rešitev?
 
ZA: Prenova se je šele začela
 
Po vseh napakah na prestopnem področju v zadnjih letih morajo biti pri Manchester Unitedu zelo potrpežljivi. Poletje je minilo ob misiji prečiščevanja kadra, ki pa se je šele dobro začela. Prav prehitro menjavanje trenerjev in posledično spreminjanje strategije pri prestopih je United pripeljalo do neuravnoteženega kadra, v katerem so zmešani igralci, ki so v klub prihajali v obdobjih različnih režimov.
 
V tem času tranzicije Unitedu ne preostane drugega, da se razvija in skuša rasti neodvisno od trenutnega naskoka Liverpoola in Manchester Cityja. Kot je nedavno dejal legendarni branilec kluba Gary Neville: "Pri Unitedu morajo čakati na čas, ko bo Guardiola zapustil Manchester City in bo Liverpool prestopni rok ali dva opravil slabše. Takrat se bo lahko približal. Nič pa ne gre čez noč."
 
ZA: Gradi novo identiteto
 
Manchester United se je po odhodu Alexa Fergusona usmeril v bolj zvezdniške nakupe, ki bi dodali še nekaj sijaja izjemni blagovni znamki. Vendar pa so igralci večinoma prihajali iz napačnih razlogov. Prednost pred častjo igranja za enega največjih svetovnih klubov je dobival finančni paket.

United je kot prava poslovna pošast sposoben plačati neskončne količine denarja. Ampak kot smo videli v primeru Alexisa Sancheza, ki naj bi se za United pred Cityjem odločil prav zaradi astronomske plače, to ne prinaša nujno tudi zgodbe o uspehu. Zato je United požel veliko pozitivnih kritik potem, ko je zaradi brutalnih zahtev agenta in igralca prekinil pogovore s Paulom Dybalo in se je osredotočil na igralce, ki gorijo od želje po nošenju slovite rdeče majice.
 
ZA: Nadaljuje doktrino Fergusona
 
Solskjaer se je s svojimi sodelavci odločil ekipo krepiti britansko. Jasno je, da imajo britanski nogometaši drugačen odnos do veličine Uniteda, kot pa igralci s kontinenta, ali pa Južnoameričani, ki večinoma sanjajo o igranju za Real in Barcelono.
 
V času Fergusona je United zelo pogosto kupoval najboljše iz Premier League. Za igralce iz drugih angleških klubov je prestop na Old Trafford praktično pomenil doseganje najvišje stopničke v karieri. Lahko smo prepričani, da so Harry Maguire, Daniel James in Aaron Wan Bissaka precej bolj počaščeni, ko igrajo za United, kot je bil Angel di Maria ali bi bil Dybala.
 
PROTI: Slabi rezultati se vlečejo
 
Ne gre le za eno zmago v prvih štirih krogih nove sezone. Če niz razvlečemo še na drugo stran poletja v lansko prvenstvo, je Man United zmagal le enkrat na zadnjih devetih tekmah. Ob tem je z le eno zmago na zadnjih petih ligaških tekmah doma Old Trafford izgubil svoj zastrašujoči sijaj.
 
Da ne govorimo o gostovanjih. V Premier League je United v gosteh zadnjič zmagal februarja letos, na zadnjih šestih tekmah na tujem ni premagal nikogar, na teh šestih srečanjih pa je dosegel le štiri gole in jih je prejel kar 11.
 
Začetni rekordni niz, ko je Solskjaer po strupenem poznem obdobju vladavine Joseja Mourinha ekipo sprostil je že pozabljen. V nogometu pa je od včeraj in jutri precej bolj pomemben danes. Trenutna forma pa ne govori v prid norveškega trenerja.
 
PROTI: Ni trener za velike dosežke
 
V Jürgnu Kloppu in Pepu Guardiola imata Liverpool in Man City trenerja zmagovalca. Solskjaer pa ima na drugi strani pri navijačih več popusta zaradi igralske preteklosti pri Unitedu, a je kot trener praktično nepopisan list. Dva na Norveškem osvojena naslova državnega prvaka z Moldejem segata v leti 2011 in 2012, torej v čas, ko je United še vodil Ferguson. Kratko nekajmesečno obdobje na klopi Cardiffa Solskjaeru ne gre v ponos, saj je dobil le 30 odstotkov tekem na klopi velškega kluba.
 
Je United klub, kjer naj se trener uči zmagovati in osvajati lovorike?
 
PROTI: Fergusona ni mogoče ponoviti
 
Solskjaer je v prvih tednih na klopi Uniteda tako pogosto omenjal svojega mentorja Fergusona in njegove metode, da je to postalo že predmet posmeha v angleškem nogometu. Resda skuša Norvežan spet uvesti nekatere vrednote in principe, ki so pri Unitedu po odhodu Fergija zvodeneli, a Ferguson je deloval v drugem času, ki ga z moderno Premier League težko primerjamo.
 
Ob tem je Ferguson v klubu praktično obvladoval vse, o njegovi strahovladi na Old Traffordu znajo številne zgodbe povedati angleški novinarji, prav tako pa je vsak igralec, ki je želel pomisliti, da je večji od trenerja in kluba, po hitrem postopku odletel skozi izhodna vrata. Veliki Škot si je tak status priboril z nepreglednim številom zmag in lovorik.
 
V današnji Premier League se preprosto vrti preveč denarja, da bi bil trener velikega angleškega kluba lahko deležen takšne potrpežljivosti, kot jo je bil v prvih letih v Manchesteru Ferguson. Visoke ligaške uvrstitve in uvrstitve v Ligo prvakov prinašajo enormne zaslužke in vzdržujejo glamurozni status.

Šesta mesta in nekonkurenčnost vrhu lestvice pa resno načenjajo Unitedov dolgo nedotakljivi brand v angleškem nogometu.

Povezano

loading...

KOMENTARJI

19
aloalo23
2.9.2019, 19:28
"cemo" se strinjam s tabo. SAF je z manj zvenečo ekipo osvajal naslove. Samo v eri SAF je bil ManCity vecino časa drugorazeden klub, Liverpool tudi, isto Totenham. Zdaj so pa ti trije klubi izjemno urejeni, imajo trenerje z vizijo, imajo izjemno kupno moč. Če tem 3 klubom dodamo še Chelsea, ki je zadnja leta bolj organiziran,.... pridemo do tega, da ManUnited tone v povprecju. Isto kot Arsenal. Prislo je do "menjave" generacij v Angleškem prvenstvu. In kaka je resitev? Pomoje dobiti res enega kvalitetnega trenerja, kateremu vodstvo pomaga pri delovanju (kar Van Galu in Mourinhu ni), ter zaceti znova. Jaz bi tudi prodal Pogbaja. Vidi se da se mu ne da. Vidi se, da ni vodja. Ker ko je postal mocnejsi kot trener, mu je ego zrastel preko kluba. Alegri se zdi pravi za to nslogo. Tudi moutinho v drugo nebi bil slab, seveda, da dobita 100% podporo kluba
Odgovori Prijavi komentar
2
2
cemo
2.9.2019, 19:47 (popravljeno 2.9.2019, 19:49)
aloalo23 hja...deloma se strinjam s tabo, vendar še vedno mislim, da je imel United dovolj dobro ekipo tudi za vrh. Izjema je letošnja sezona, ko so prodali polovico ekipe, pripeljali pa skoraj nič. Če bi 2 leti nazaj izbiral napadalni trio med Salah - Mane - Firmino ali Sanchez - Lukaku - Martial - katerega bi izbral? Ali pa med denimo sredino : Pogba - Matič - Herrera ali Henderson - Wijnaldum - Milner?? Jaz bi takrat brez pomisleka izbral Unitedovo zasedbo. Klopp je iz precej slabše ekipe znal stisniti maksimum, naši trenerji pa iz vrhunske ekipe niso nikoli znali stisniti niti 50%. Podobno je tudi pri Guardioli. Woodward je pa načeloma pripeljal dovolj dobre okrepitve. Mogoče je kdaj res kakšen zmanjkal ampak ob obširnem kadru to ne more biti izgovor. Prav tako dvomim, da imajo letos tako slabo ekipo, da niti ekip iz dna lestvice ne morejo premagat. Še bolj žalostno je, da ne pokažejo nikakršne vsaj solidne predstave. Nekaterih igralcev pa bi se enostavno res bilo treba rešit pa nima veze a prihaja iz akademije ali ne. Pogba že nekaj časa ni pri stvari, Lingard pa nikoli ni bil in nikoli ne bo niti malo kvalitete kot jo United potrebuje. Rashfordu bi pa moral nekdo povedat, da ni Ronaldo in naj se neha obnašati kot, da bi najboljši nogometaš na svetu.
Odgovori Prijavi komentar
4
0
aloalo23
2.9.2019, 20:31
Kaj ni bil glih to problem pri Muriju? Da je igralce hotel prizemljiti. Pa se je uprava postavila v bran igralcev. Ko pride trener z neko vizijo (Guardiola, Klopp, Alegri, Conte, Sarri, Anceloti,...) se jim mora priskrbeti igralce, da lahko uresnicijo svojo filozofijo. Prvo leto je Muri dobil kar je hotel in naredil izjemno sezono za ManU. Drugo leto jih je na kolenih prosil za branilca, pa mu niso ustregli. Pogba, je raje bil na pocitnicah kot prisel teden prej na priprave,.... in prislo je do nesoglasij. In takrat je Mourinho radioktiven, unici ponavadi vse odnose. Namesto da bi kupili branilca, enga igralca sredine,.... so se odlocili dati njihovim igralcem moc, da odstavijo trenerja. In ko enkrat popustis,..... vsi trenerji imajo zgresene nakupe. Pac precenijo kako se lahko kak igralec vklopi v mostvo, kemijo,.... Tudi Guardiola je kupil Ibrahimovica in ni znal iz njega iztisniti maksimum. Ali pa ni znal pravilno uporabiti Etoja, kar je pa Mourinhu ratalo pri Interju. Res pa je, da pri danasnjih odskodninah so te napake se toliko bolj vidne. Juventus je dal 100 miljonov za Hugaina, pa ni upravicil teh 100 miljonov. Inter je dal 42 za Joao Marija, 28 za Gabigola,... Milan 36 za silvo, Barcelona 160 za Coutinha, veliko za Fabregasa,... kaj hocem reci, da vsi trenerji gresijo pri nakupih. Mourinha so se prehitro odkrizali
Odgovori Prijavi komentar
1
1
alex
2.9.2019, 20:38
Oletova ideja mladi, britanski in dost kvalitetni je super,drugo pa je če jo bo znal spelat.zame je premalo strog.pa tudi uprava naj mu da igralce ki jih hoče pa še 2 sezone...najprej more še prodat Matiča,Lingarda,Mata,Smaling,Jones,Rojo...za njih najt zamenjave.tudi Freda pa Pereira sta po kvaliteti glih za na klop...Pogba bo verjetno šu...Lindelof je enostaven preslaba za cb pri unitedu njega bi mogoče probal za cdm ali mogoče bočnega branilca.zahebu je dva gola ko so ga preskočil.ta zadnji je biu že sramoten.upam da je ole dosti pameten da ga zamenja z Tuanzebejem na naslednji tekmi.glih to Oletu zamerim da ne proba Gomesa namesto Lingarda in Chonga skupaj z Greewodom od prve minute... pa če nebo šlo ,bom saj vedu da igrajo najbolši.Gomes je poln ideje ,kar trenutno manjka .Chong pa res odlično prebija.Za letos je Ole dobil trenutno 3 najbolše igralce v ekipi Wan bissako,Herrya in Jamesa in znebil se nekaj odpada,je pa ostalo še kup smeti za počistit.united rabi še 3-4 prestopne roke.mogoče pa se že pozimi kaj zgodi...
Odgovori Prijavi komentar
1
1
cemo
2.9.2019, 20:55
Še vedno vsi ti omenjeni trenerji naredijo neko ekipo, ki igra gledljiv nogomet. Guardiola ni znal Ibre vključiti v njegov sistem, ker Ibra res ni igralec za Guardiolo. On zahteva hiter nogomet z neskončnimi podajami. Bolj pa me zanima kaj dela Ole z igralci? Ko se je prikazal so vsi igrali kot, da so najboljši igralci na svetu in kot da skupaj igrajo že 10 let. Potem pa kar naenkrat spet preblisk in čez noč nihče ne zna več niti žoge štopat. Gledam City in Liverpool kako žoga hitro kroži od noge do noge,...pri Unitedu nekdo malce hitreje poda pa žoga že konča pri nasprotniku, ker nihče ne zna niti štopat. In to se je zgodilo čez noč in ne samo enkrat. Kje je tista igra Uniteda iz prvih dveh mesecev, ko je prišel Ole? Menda ni vsem ukazal, da naj se bojijo žoge in skrijejo v svoj kazenski prostor? Definitivno United potrebuje zelo uspešen prestopni rok ampak ima tako velik klub res čas za to? Trenutno se trudijo delati z mladimi nogometaši, ki prihajajo iz otoka. Je to res prava rešitev? Zame osebno niti malo. Obstaja velik riziko, da se ti nogometaši ne bodo razvili v svetovne zveznike, ki bodo spodobni vrnit United na pota stare slave. Trenutno niti za enega ne morem reči, da je igralec za prihodnost Uniteda. Mogoče James ampak tudi on ni zagotovilo. Lingard denimo že skoraj 10 let velja za mladega talenta pa še vedno ni pokazal čisto nič. Ogromno je povprečnežev. Če pa se slučajno kakšen razvije pa tudi ni nujno, da bo ostal pri Unitedu. Vsi rinejo v Real, Barco, PSG,...
Odgovori Prijavi komentar
2
0
makimaki11
3.9.2019, 00:12
Počakte zdej malo. Govorimo kot da ima samo Utd povprečneže, drugi klubi pa ne. Govorimo kot da mora Utd imeti zvezdniškega trenerja in 7 zvezdnikov v ekipi. E to se je probavalo zadnjih 5 let. Pa ni šlo. Iz ekipe povprečnežev Wolvesi in Everton držita 7 oz 8 ali še 2 boljše mesto na koncu sezone. United pa ima v ekipi nekaj posameznikov, ki so še boljši od teh povprečnržev in trenerja, ki bi rad igral hiter nogomet odprt nogomet. Atraktiven nogomet. Torej, kaj tukaj ni vredu? Mentaliteta trenerja sovpada z mentaliteto kluba, navijači želimo, da se igra tako efektivno, atraktivno in hitro igro. So torej problem individualne napake? Lindelof je nazadnje storil eno. So torej posamezniki tisto I, ki po remiju ali porazu nonšalantno rečejo, a jbg sej bo, več kot to ne zmorem? Govorimo kot, da tega tam ne vedo. Tudi jaz tu vem, da bi mogli bit precej bolj efektivni, dosegati 3 ali 4 gole.. To vejo tud tam. Sam s to razliko, da bi dal jst na klop tistega, ki si. Misli, kar sem napisal zgoraj in ki po koncun slabe predstave ni slabe volje. Tak nima želje zgoreti na zelenici naslednje tekme. Po drugi strani pa tud.. Ekipa, je najmlajša v ligi. 24 let v povprečju. Treba je mogoče, dat mal čas. Sej mogoče pa bo steklo. Tudi Saf je imel sezone, ko eo zmagovali po 1:0. Treba je po 4 kolih mal realno sliko pogledat. Ni najboljš, ampak statistika kaže neko drugačno sliko od točk. Nekaj manjka. Morda neizkušenost in mladost igralcev. Velika verjetnost pa je premalo možganov po celotni ekipi. Nogomet se igra z glavo v primarni izvedbi.
Odgovori Prijavi komentar
1
0
cemo
3.9.2019, 00:39 (popravljeno 3.9.2019, 00:44)
makimaki11 bolje skoraj ne bi mogel napisat! Hudo je, da se tega ne zavedajo pri Unitedu. Očitno jim res manjka veliko koleškov v glavi in to kar vsem po vrsti. Edino kar bi imel pripomniti je to, da meni osebno ni všeč pomlajevanje ekipe na tak način. 1.mi ni všeč, ker se vozijo samo igralci iz otoka 2. ni niti najmanjše garancije za uspeh 3. če kakšen mladinec eksplodira nam ga hitro ukrade drug klub,... 4. je Ole res pravi trener za to nalogo? Mogoče si bo sestavil neko svojo ekipo, rezultatov pa spet ne bo. Kaj bo to pomenilo? Ole bo odpuščen, prišel bo nov trener, ki bo spet gradil ekipo po svoje. Pa smo spet tam kjer ne bi smeli bit. Na žalost je to najbrž precej verjeten scenarij. Dvomim, da bo Ole vzdržal do novega leta. Jaz vidim edino rešitev v Pochettinu. Klub bi moral narediti vse, da ga pripelje in mu dati proste roke pri gradnji ekipe. Za piko na i pa United krvavo potrebuje športnega direktorja. In ja...SAF je imel mlade igralce iz otoka, na začetku tudi njemu ni šlu, velikokrat se je zvlekel s tesnim rezultatom in zadetki v sodniškem dodatku,... ampak se je treba zavedati, da so ti časi že zdavnaj mimo, SAF pa je bil le eden in edini. Takega trenerja in take ekipe, ki jo je sestavil 1992 ne bo nikoli več. Živimo v času astronomskega nogometa kjer čas poteka hitro. Pri Uniteda pa namesto, da bi naredili korak naprej, vedno raje naredijo 5 korakov nazaj.
Odgovori Prijavi komentar
2
0
mth213
3.9.2019, 13:07
Ne strinjam se z nekaterimi, da se krivda začne pri Moyesu. Po mojem mnenju je najbolj kriv za to prav Ferguson. Iz ekipe leta 2012-13 je iztisnil praktično vse, bili so stari, nemotivirani in pa tudi kvaliteta ni bla prav vrhunska. Brez RvP-ja in Carricka bi se borili za 4. mesto. Prav tako Ferguson za sabo ni pustil nobenih mladih nogometašev. Iz mladinskega pogona tudi ni bilo nič konkretnega. Zadnja leta namesto, da bi pripravljal ekipo za naprej in jo temu tudi primerno gradil, je v bistvu delal ravno nasprotno. Gradil je ekipo za svoj zadnji juriš na LP in PL. In tukaj so se začeli problemi Uniteda. Ko pa enkrat klub zapade v povprečje se pa težko pobere nazaj. Liverpool je rabil tam od 6-8 let, da je prišel nazaj. Ne pozabimo tudi kdo je nastavil Moyesa - prav Ferguson. Za ekipo, ki je rabila totalen rebuild je bila to ogromna napaka.
Odgovori Prijavi komentar
0
0
cemo
3.9.2019, 19:10
Se strinjam. In namesto, da bi kupovali nove igralce, so raje klicali Scholesa iz penzije. RVP pa je bil tisto leto nekaj neverjetnega. Fergi je vedel kdaj se mora umaknit. Me pa res zanima kaj bi bilo, če bi ostal še kakšne 3 sezone. Vsekakor so z imenovanjem Moyesa podrli ogromno piramido ravnovesja. Naslednjik bi moral biti Mourinho in stvar bi lahko lepo tekla naprej.
Odgovori Prijavi komentar
0
0
RyanGiggs#1
3.9.2019, 23:12
Prenova se je komaj začela, igralci so neuigrani in rezultat je tukaj. Treba je biti potrpežljiv, uspehi ne pridejo čez noč. MUFC se mora znebiti še vsaj 2 igralca in porihtati sredino, šele potem lahko pričakujemo boljše rezultate, se pravi mogoče še drugo sezono bomo gledali tak mufc, preden stvari bodo postavljene na svoje mesto. Če pa bodo spet menjali trenerja, potem pa iz tega ne bo nikoli nič. MUFC fani smo postali razvajeni, MUFC je zmlel vsakega v ligi in to nam je prišlo pod kožo, zdaj pa pričakujemo, da bo en trener, kar nadaljeval s tem, to pa tako ne gre. Ole dela pravilno, reset ekipe in na novo graditi, zdaj pa rabi samo čas in mi moramo biti potrpežljivi.
Odgovori Prijavi komentar
0
0

ODGOVORI NA KOMENTAR

PREKLIČI
OBJAVI

UREDI KOMENTAR

PREKLIČI
Shrani

Zadnji komentarji


1

Arsene Wenger ima novo službo

Intelekt
13.11.2019, 19:37
Skoda, bi ga rad videl ponovno v vlogi trenerja..

2

Poslavlja se eden največjih španskih napadalcev vseh časov

Intelekt
13.11.2019, 19:38
Valda, zato k je dal najvec golov ane?‍♂️

10

Kar dva igralca Salzburga na nakupovalnem seznamu Barcelone

Intelekt
13.11.2019, 20:58
... in se je ze tvoja degenericna glava zmatrala

8

Bila je šala, ni šlo za rasizem, toda Bernardo Silva je bil vseeno kaznovan

INTERNAZIONALE 01
13.11.2019, 21:59
Jaooo...vsi tekmujejo kdo bo bolj 'pravičen'. Za nabiranje tock...

Poudarjeno

Težko je kupiti igralca takšnega kalibra. Ne vidim, da bi lahko kateri od klubov od PSG kupil Kyliana Mbappeja. ...več
Jurgen Klopp
Cristiano Ronaldo je druga kvaliteta, z Lionelom Messijem in Neymarjem tvori sliko nogometa danes. Pomembno je razumeti, zakaj je nesrečen. Od zunaj izgleda kot da se prebija skozi težavno obdobje. Ko takšen igralec ne zadeva več, je zagotovo frustriran. ...več
Patrick Vieira
Kar me kot športnega direktorja najbolj veseli pa je spoznanje, da se je ob tem tudi vrnil k svojim koreninam. Da je pragmatičen, da ima svojo miselnost, z nogometom, ki nam je dal toliko dobrega. Mariboru in Sloveniji. Samo s takšnim razmišljanjem, pod takšnimi pogoji je mogoče, da bo Maribor v kontiuniteti uspešen. ...več
Zlatko Zahović

Anketa

Bi moral Matjaž Kek na naslednjih dveh tekmah temeljito preizkusiti Harisa Vučkića?

Vseh glasov: 1631
Nogomania.com
Vse ostalo je nepomembno.

Portal www.nogomania.com je eden najbolj obiskanih spletnih portalov s športno vsebino pri nas.

Podaja dnevno sveže vsebine s sveta nogometa in je na spletu prisoten že od leta 2000.